Acest tutorial are scopul de a arata cateva tactici pentru gestionarea banilor($) in timpul unei partide de Counter-Strike intre clanuri. Va va arata cum sa mentineti un avantaj economic constant in meciurile intre clanuri. Acest ghid insa nu va va face castigatori, aceasta depinde de skill-ul si priceperea clanului din care faci parte. Daca clanul tau se hotaraste sa urmareasca acest tutorial trebuie sa aveti in minte ca trebuie sa "sacrificati" unele runde pentru a salva bani(save rounds) si a marii, in final capacitatea de cumparare de armament.
Deoarece acesta este un ghid de baza tinde sa excluda folosinta AWP-ului pentru ca acesta prezinta un risc major... un singur foc ratat si AWP-istul e mort. Apoi trebuie sa treceti printr-ul save round(runda pentru a economisi bani). AWP-ul poate fi folosit cu tacticiile prezentate, insa pretul lui nu e luat in considerare in acest tutorial.
Runda de pistoale(pistol round)
Fiecarui jucator ii este atribuita suma de 800$. Cel care face cele mai multe fraguri o sa aiba cei mai multi bani... Modul de abordare din acest tutorial e menit sa acorde echipei(clanului) tau cea mai mare putere de foc astfel minimizand rundele de economisire(save rounds).
O sa incepem cu bazele: ca terorist, un jucator e inclinat sa cumpere armura si sa faca inceapa runda cu Glock-ul. PONT: NU CUMPARA GLOANTE PENTRU GLOCK-UL TAU. Ai 40 de gloante in rezerva si 20 pe teava... in total 60.
Nu ar trebuii sa folosesti burst-fire, consider ca burst-fire e risipa de gloante, nu are acuratete. Dar daca esti priceput cu burst-fire e OK sa il folosesti. Faptul ca nu ti-ai cumparat gloante acum pare maruntis, insa cateva runde mai tarziu ai putea avea nevoie de acesti bani econimisiti pentru gloante la AK 47...
Unul din cele mai importante lucruri pentru terro in prima runda(si in toate) e sa planteze bomba. Daca reusiti sa plantati bomba, chiar daca terro pierde fiecare jucator primeste 800$.
Pentru CT e importanta tactica folosita de clan pentru a juca runda. Ar trebuii sa impartiti resursele. Cumparati 2 kit-uri de dezamorsare(unul merge B, unul merge A), si ceilalti cumpara armura. Inca odata, succesul depinde de echipa, de cat de bine se descurca in runda de pistoale. Trebuie sa te intrebi: "Cealalta echipa are acuratele mai buna? Crezi ca echipa ta va avea nevoie de armura pentru protectie impotriva Glock-ului si a grenadelor?"...
Principalul lucru care trebuie tinut minte e comunicarea permanenta. Runda de pistoale e printre cele mai importante. Prin trimiterea unui kit de dezamorsare la A si unul la B te asiguri ca echipa poate dezamorsa daca defensiva e invinsa si bomba e plantata.
Gun round timpuriu
Sa presupunem ca echipa ta a castigat runda de pistoale. Coechipierul care are cei mai putini bani nu ar trebuii sa cumpere nimic(inafara de armura si casca-armour/helmet). Liderul clanului ar trebuii sa ia aceasta decizie. Daca esti terro cumpara un Galil si armura/casca. Daca esti CT ar trebuii sa cumperi un MP5 si armura/casca.
Daca esti terro nu cumpara MP5, Galil-ul e mai avantajos deoarece cantareste mai putin ca MP5-ul, are si el capacitatea de a penetra zidurile. Cumpararea unui MP5 e o solutie temporara deoarece majoritatea jucatorilor o sa il arunce cateva runde mai tarziu in favoarea unei arme mai performante.
Asa cum am spus, jucatorul cu cei mai putini bani ar trebuii sa faca un save-round. Cealalta echipa ar trebuii sa faca save-round deoarece a pierdut runda de pistoale, asa ca nu ar trebuii sa fie greu pentru coechipierul tau sa reziste.
Daca echipa ta terro pierde, trebuie sa amestecam putin lucrurile. Ca standard, terro poate efectua una sau doua runde de economisire(save rounds). Cu opotiunea de cumparare a Galil-ului, echipa ta va putea cumpara Galil si armura/casca in runda a treia, si ar putea sa castige. Nu toate echipele(clanurile) opteaza pentru strategia de o runda de economisire(save round). Majoritatea vor efectua 2 runde de economisire(save rounds) si vor cumpara AK 47 si armura/casca + gloante in runda a patra.
Din cauza preturilor armelor in partea CT si a inclinatiei de a folosi AWP-ul si MPA1, acestia vor efectua intotdeauna 2 runde de econimisire dupa pierderea rundei de pistoale. Aceasta este recomandata pentru CT. Pentru terro e recumandata o singura runda de econimisire, dar sa fie siguri ca nu subestimeaza oponentul(CT).
Rundele cu arme(gun rounds)
Asa ca au trecut primele 3 runde si echipa adversa cumpara la greu-ce faci acum? Liderul ar trebuii sa zica: cumparati ce vreti, asta daca echipa nu are un obiectiv bine stabilit pentru runda a 4-a. Ca o regula de baza, ar trebuii ca de fiecare data cand in echipa se inregistreaza morti sa se raporteze situatia economica a fiecarui membru in inceputul rundei urmatoare. Nu este indicat sa raportezi cati bani ai daca esti mort, pentru ca situatia ta economica poate fi influentata de actiuniile coechipierilor(dezamorsare, explozie, etc...). Prin acest raport team-liderul trebuie sa intocmeasca planul de atat pentru urmatoarea runda.
Evident, unele rute si atacuri sunt realizate mai bine cu anumite arme. Daca ai castigat runda precedenta, dar un coechipier are mai putin de 3600$ ca terro, e bine ca el sa cumpere un Desert Eagle si armura/casca. Ratiunea in spatele acestei actiuni e ca ceilati 4 coechipieri, inarmati FULL si cu armura/casca vor putea ucide cativa inamici si cel cu Deagle, armura/casca va putea sa ridice armele lasate in urma de inamici.
Pentru CT, jucatorii ar trebuii sa mearga cu tactiga Deagle/armura/casca daca un jucator are sub 4400$. Ratiunea din spatele acestor numere e simpla: fara armura cumpararea unei arme adevarate ar putea fi ineficienta... Insa de obicei, jucatorul care are cei mai multi bani va cumpara arma pentru cel mai sarac. Totul depinde de cantitatea de bani disponibila si de cum se descurca jucatorul sarac cu Desert Eagle. Alegerea e a team-leader-ului.
Inevitabilul se intampla si clanul tau pierde o runda. Efectueaza operatiunea standard, dar sa adaugi pe langa restrictiile de cumparare si faptul ca daca un jucator are mai putin de 3600$ ar trebuii sa cumpere Desert Eagle si armura, daca este posibil, sau cel mai bogat ar trebuii sa cumpere pentru cel mai sarac. In eventualitatea in care echipa ta pierde mai multe runde consecutiv si toti coechipierii sunt in lipsa de $ aminteste-ti de jucatorul care a jucat cu Desert Eagle si armura, si a reusit sa faca si ceva fraguri. Sau de cel cu multe morti dar si fraguri multe. Solutia evidenta e ca acesta sa cumpere arme pentru coechipieri...
Chiar daca nu ati castigat ultimele 3 runde consecutive, acel jucator cu Deagle si armura ar trebuii sa poata sa cumpere cate o arma pentru fiecare coechipier. Daca castigati runda, fiecare coechipier ar putea sa cumpere in runda urmatoare armura si/sau grenada, flashband sau smoke.
Restul, asa cum se spune, e pe spinarea ta. Rundele aceastea de economisire ar trebuii evitate daca se poate. Insa trebuie sa te gandesti ca e o risipa de runde sa faci rush cu Glock-uri sau USP-uri, asa cum echipa ta va ramane daca nu folositi rundele de economisire. Aceasta tactica reuseste in unele ocazii insa de cele mai multe ori nu. Planificarea economica e cheia succesului in razboiul dintre CT si Terro.
Daca esti singurul in viata si ai bomba la terro, cel mai bun lucru pe care poti sa il faci e sa plantezi. O sa primesti 800$ pentru asta chiar si daca esti omorat si bomba este dezamorsata. Daca esti CT atunci desigur... singura ta optiune e sa aperi bomb-site-ul si sa incerci sa dezamorsezi daca bomba este plantata. Sau sa incerci sa ridici o arma mai buna pentru pentru runda viitoare.
Bineinteles, echipa ta ar putea juca dupa ureche insa daca folosesti aceste sfaturi sunt sanse mult mai mari ca rundele pe care in mod normal le-ai fi pierdut sa le castigi.