Definirea conceptului "lectie" 2z8bv9c
Definirea conceptului "lectie" 2z8bv9c

Distribuiţi|

Definirea conceptului "lectie"

Vezi subiectul anterior Vezi subiectul urmator In jos
AutorMesaj
Victor
Definirea conceptului "lectie" Icon_user_offline
Fondatori
Victor


Rank: Fondatori
Sex : masculin
Mesaje : 1035
Puncte : 2568
Like : 8
Varsta : 28
Localizare : Drochia
Joburi : cs,fotbal
Stare de spirit : buna
Definirea conceptului "lectie" Empty
MesajSubiect: Definirea conceptului "lectie" Definirea conceptului "lectie" Icon_minitimeVin Sept 07, 2012 4:17 pm

Termenul „lecţie” vine din latinescul „lectio”, derivat din „legere” şiînseamnă a citi cu glas tare un manuscris, a audia, a lectura, a medita.
Lecţia reprezintă un demers didactic unitar care derivă către o serie deobiective specifice, către un anumit specific al conţinutului de transmis, cătremodalitatea principală de interacţiune a actorilor, către temporalitatearezervată acţiunilor, către cadrul metodologic dominant, cătreinstrumentalizarea adecvată cu mijloace de învăţământ.
1
Dacă în sensul tradiţional, lecţia era abordată ca o expunere, o lectură aeducatorului, care favoriza învăţarea prin memorare, receptare şi reproducere aconţinuturilor de către elev, în învăţământul modern lecţia este concepută subforma unei activităţi în care predomină, fie dialogul dintre cadrul didactic şielevi, fie acţiuni de investigare, de descoperire de noi adevăruri, învăţarea fiinduna de tip participativ, de cercetare, de rezolvare de situaţii problematice, prinstudiul independent, mai ales prin cooperare.În opinia lui Ioan Cerghit lecţia este o
entitate de învăţământ, care esteceva mai mult decât o formă sau un cadru de organizare a instrucţiei, căci presupune, mecanisme şi legităţi de structurare şi funcţionare ce trebuiecunoscute.
2
Lecţia captează toate elementele universului didactic: conţinuturi,strategii, metodologii, modalităţi de organizare, forme de evaluare, specificărirelaţionale, conformaţii psihosociale.Ca şi la celelalte obiecte de învăţământ, forma principală a organizării procesului instructiv – educativ la ştiinţe ale naturii este lecţia. De felul cumînvăţătorul/ educatorul îşi desfăşoară lecţia, depinde înarmarea elevilor cucunoştinţe, priceperi şi deprinderi,precum şi contribuţia cunoştinţelor ladezvoltarea capacităţilor lor intelectuale.În procesul de învăţământ, verificarea şi aprecierea cunoştinţelor suntimportante atât pentru elevi, cât şi pentru cadru didactic.Ponderea acestui tip de lecţii în cadrul sistemului de lecţii trebuie să sestabilească în raport cu nivelul de pregătire al elevilor.Scopul verificării este să se stabilească dacă elevii şi-au însuşit noţiunile şitermenii şi să verifice deprinderile practice şi gradul lor de automatizare.Aşa cum precizează didactica generală, există o verificare curentă lafiecare lecţie şi o formă de verificare prin lecţii organizate în mod special.
Sus In jos
https://devilgamiing.forumgratuit.ro

Definirea conceptului "lectie"

Vezi subiectul anterior Vezi subiectul urmator Sus

Subiecte similare

-
t Lectie de gramatica la Targu Mures
Pagina 1 din 1

Permisiunile acestui forum:Nu puteti raspunde la subiectele acestui forum
 :: ..:: General ::.. :: Scoala-