Cu toate că seamănă foarte tare cu predecesorul său, noul Range este cât de poate de diferit. Arată ca o evoluție a vechiului model, designul fiind foarte similar, însă la capitolul tehnic mașina este complet nouă și conține atât de mult aluminiu încât e uimitor că nu plutește.
De acum înainte, cuvintele „Range Rover” și „ușor” vor sta foarte bine împreună. Acest Range are o nouă structură de bază din aluminiu, pentru dezvoltarea căruia Jaguar Land Rover a cheltuit un miliard de lire. Structura monococă este cu 39% mai ușoară decât actuala structură a modelelor din gamă.
Mașina, care cântărește acum cu 420 de kilograme mai puțin, vine echipată inițial cu un motor diesel TDV8 de 3 litri cu sistem start/stop cu o putere similară actualului TDV8 - care produce 255cp și are un cuplu de 600Nm.
Iar dacă vrei mai mulți cilindri, există motorul pe benzină V8 de 5 litri cu un turbocompresor care are 500 de cai putere și atinge 100 km/h în numai 5 secunde. Noi am testat varianta SDV8 de 4.4 litri, care produce 335cp și are un cuplu de 700Nm (0-100 în 6,5 secunde). Ne-am îndrăgostit de cuplul ușor senzual și pofticios de sub 2.000 rpm.
Se conduce foarte relaxant, ca să găsim un cuvânt potrivit. Noul Range se simte mai tânăr, mai în formă, este o variantă mai agilă a tatălui său. Direcția este mai precisă și mai fină, cutia de viteze cu opt trepte este așa de bună încât nici nu o simți, iar suspensiile oferă un confort de limuzină. Și cu toate că este o mașină relativ mare și grea, noul Range este foarte bun pentru off-road. Trebuie doar să lași noul software Terrain Response II în modul automatic și vei trece râuri, te vei urca pe munți și vei putea traversa cele mai înșelătoare suprafețe, toate acestea în timp ce asculți radio și te întrebi de ce se face așa mare tam-tam.
Nu este o revoluție a sufletului unui Range Rover, pentru că nu era nevoie de așa ceva. Noul Range este excelent. Deja îi vedem pe șoferii de BMW Seria 7 și Mercedes-Benz Clasa S cum își lasă mașinile în urmă și aleargă după aceasta cât de repede îi țin picioarele micuțe și grase de industriași. Îi putem vedea pe clienții Bentley gândindu-se serios dacă chiar au nevoie de un Flying Spur, mai ales după ce vor încerca motorul V8 de 5 litri de pe noul Range Rover.
Într-adevăr, noul Range este tot ce te așteptai să fie. E foarte bun, ba chiar mai mult decât atât…